Jak zacząć wprowadzać angielski, kiedy Twoje dziecko ma „już” ponad 4 lata

W nomenklaturze dwujęzyczności, 4 latek to już zdecydowanie starszak 🙂 Taki mały duży człowiek doskonale posługuje się językiem. Nie tylko wszystko rozumie, ale też płynnie mówi. Zaczyna, a może już opanował naukę czytania. Bez wątpienia rozpozna kiedy ktoś zacznie eksponować go na drugi, obcy język.

Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, kiedy zaczynamy wprowadzać kolejny język, kiedy dziecko jeszcze nie mówi, idealnie kiedy jeszcze jest niemowlakiem, a nawet w wygodnym brzuchu mamy 🙂 Wtedy nazywamy to dwujęzycznością zamierzoną. Takie dziecko nie rozróżnia języków. Chłonie jak gąbka wszystko, co do niego mówisz i łączy te pojedyncze puzzle wyrazów i zdań w różnych językach w jedną, piękną układankę 😉

Jednak nie zniechęcaj się, jeśli podjęłaś decyzję o drugim języku na późniejszym etapie życia dziecka. To nadal jest możliwe! Możecie osiągnąć to wszystko, co dwujęzycznie wychowywane dzieci.

Czy będzie trudniej? Prawdopodobnie tak. Głównie dlatego, że ten nasz rozumiejący i gadający mały człowiek może zareagować słowami: nie rozumiem, nie chce, nie mów tak do mnie, mów normalnie itp. W takiej sytuacji ciągłe mówienie po angielsku może przynieść odwrotny do zamierzonego skutek, np. bunt i zniechęcenie.

Jak to zrobić, żeby nasze dziecko 4+ było otaczane językiem i jednocześnie nie zniechęcało się, a wręcz zachwycało się tą nową, ciekawą przygodą? 🙂

Oto nasza propozycja!

Wybierz z dzieckiem, które chcesz przekonać do “nauki” języka, zeszycik – pierwszy zeszyt do angielskiego.

Zacznij od powtarzania codziennie kilku zdań, w których słowo kluczowe jest podobne, zarówno w języku polskim, jak i w języku angielskim, np. chocolate, toilet, puzzle, ketchup, sofa, computer, banana etc.

Jeżeli Twój starszak będzie marudził, udowodnij mu, że zrozumiał, że przecież zna to słowo. Wspólne rozszyfrujecie całe zdanie.

Jak uznacie, że ZNA TO SŁOWO, to wycinacie obrazek (z poniższego e-booka lub z własnych materiałów) i wklejacie do zeszytu.

Podpisujecie i PODZIWIACIE 🙂 Szybko zauważysz postępy. Starszak sam będzie dumny z siebie, jak wiele słów już zna.

Pamiętaj, żeby BUDOWAĆ NAWYK. Tutaj przeczytasz więcej o tym, jak to zrobić. Nawyk pomoże Wam w regularnej ekspozycji na język angielski.

Opowiadaj historie z użyciem tych słówek i zwrotów, w celu ich utrwalenia.

Zobacz poniższy darmowy e-book – znajdziesz w nim zwroty na początek Waszej językowej przygody oraz obrazki do Waszego pierwszego zeszyciku 🙂

Mamy nadzieję, że praca z tak prostymi wyrażeniami będzie dobrym początkiem do wspólnego poznawania języka angielskiego i wprowadzania go do Waszej codzienności.

Zachęcamy Cię do tego by…. “gadać”. Nie skupiaj się na tym, żeby Twoje dziecko było dwujęzyczne. Nie czekaj na pierwsze wypowiedziane słowo. Skup się tylko na tym, by mówić, śpiewać, czytać po angielsku.

Już samo “gadanie” jest wystarczające, by Twoje dziecko:

miało łatwiej w życiu

było bezpieczniejsze w podróży

miało więcej ciekawych znajomości.

Dla Ciebie natomiast oznacza to:

mniej wydanych pieniędzy na korepetycje

mniej czasu spędzonego na dojazdach na te korepetycje

przygodę, wspólny cel, wyzwanie razem z Twoimi dziećmi.

Widzimy same plusy!

Jeżeli chcesz rozgadać się BARDZIEJ, WIĘCEJ, CZĘŚCIEJ, sprawdź nasz bestseller! – Materiały dla rodziców do mówienia podczas codziennych, domowych czynności. Z zestawie zabawy dla dziecka, materiały audio i wiele innych! Kliknij na zdjęcie, aby dowiedzieć się więcej.

1 thought on “Jak zacząć wprowadzać angielski, kiedy Twoje dziecko ma „już” ponad 4 lata”

  1. Pingback: Jak nauczyć dziecko (w wieku >4) angielskiego, jeśli nie zdecydowałaś się na dwujęzyczność zamierzoną? – sprawdź co poleca Instytut Lingwistyki Maćka Wieczorka – Mama Od Gadania

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart