Regulamin Sklepu Internetowego Mama od Gadania
- Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy Mama od gadania, dostępny pod adresem www.mamaodgadania.pl, prowadzony jest przez Martę Starczała jako działalność nierejestrowana. Adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Kraszewskiego 69E, 39-220 Pilzno, email: mamaodgadania@gmail.com, numer telefonu: 509 691 867.
- Niniejszy Regulamin określa zasady zakupów w sklepie Mama od gadania i jest skierowany do konsumentów korzystających ze Sklepu, chyba, że Regulamin stanowi inaczej.
- Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – Marta Starczała – Mama od gadania.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu, w tym: osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://mamaodgadania.pl
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – element oprogramowania Sklepu stanowiący konto Klienta w Sklepie (indywidualny login oraz hasło podane przez Klienta), w ramach którego gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz umożliwiający utworzenie Konta w Sklepie (dostępy w Sklepie).
- Formularz zamówienia – formularz umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności (dostępny w Sklepie).
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa lub treść cyfrowa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- Oferta Sklepu
- Sklep oferuje materiały do nauki w formie cyfrowej oraz fizycznej.
- Zasady zakupów
- Zamówienia w sklepie internetowym można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
- Aby złożyć zamówienie, Klient wybiera jedną z dwóch metod: poprzez zarejestrowanie się w sklepie i założenie Konta lub dokonanie zakupu bez rejestracji.
- Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje potwierdzenie na podany adres e-mail.
- Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia w przypadku braku dostępności towaru lub innych nieprzewidywanych okoliczności
- Konto
- Każdy Klient ma możliwość założenia darmowego Konta w Sklepie poprzez wypełnienie Formularza rejestracji. Założenie konta wymaga podania adresu e-mail oraz ustalenia hasła do logowania.
- Logowanie następuje po podaniu loginu oraz ustalonego hasła.
- Usunięcie konta jest nieodpłatne, nie jest wymagane podanie przyczyny a Klient ma taką możliwość w każdej chwili poprzez wysłanie wiadomości email do Sprzedawcy na adres: kontakt.mamaodgadania@gmail.com lub wybranie odpowiedniej funkcji w ustawieniach Konta.
- Składnie Zamówienia
- Za pomocą Formularz Zamówienia dostępnego w Sklepie, Klient, po wybraniu Produktu, wybiera przycisk „Dodaj” (lub inny równoznaczny)
- W przypadku zamawiania kilku Produktów należy tę czynność powtórzyć osobo dla każdego Produktu.
- Po zakończeniu etapu wyboru Produktów w zakładce Koszyk Klient wybiera sposób dostarczenia Produktu oraz sposób płatności.
- Ostatnim etapem Zamówienia jest kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
- Ceny i płatności
- Ceny produktów w Sklepie podane są w polskich złotych (PLN) i zawierają obowiązujący podatek VAT.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów oraz wprowadzania promocji.
- Płatności za zamówione produkty można dokonać za pomocą dostępnych w sklepie internetowym metod płatności elektronicznych takich jak: karty kredytowe, przelewy bankowe oraz szybkie płatności online HotPay.
- W zależności od sposobu płatności, Klient zobowiązany jest opłacić zamówienie w określonym terminie.
- Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Brak dokonania wpłaty w wyznaczonym terminie skutkuje anulowaniem Zamówienia.
- Klient może zażądać wystawienia faktury VAT, która będzie dostarczona elektronicznie na adres e-mail Klienta, chyba, że Klient zaznaczy chęć otrzymania faktury VAT w formie tradycyjnej.
- Dostawa
- Zamówiony Produkt dostarczany jest przy udziale wyspecjalizowanych firm kurierskich lub poprzez przesyłki paczkomatem.
- Koszty dostawy ponosi Klient.
- Koszty dostawy wskazywane Klientowi na stronie Sklepu w trakcie składania Zamówienia.
- Czas dostawy Produktów wynosi nie więcej niż 7 dni robocze od dnia zawarcia umowy i opłacenia Zamówienia.
- Dla produktów cyfrowych dostarczanie odbywa się przez e-mail lub poprzez bezpośrednie pobranie z serwisu.
- Wykonanie Umowy Sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie zgodnie z pkt 6 Regulaminu.
- Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje potwierdzenie jego złożenia na podany adres e-mail.
- Sprzedawca w wiadomości email potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji.
- W przypadku płatności elektronicznych zastosowanie ma pkt 7.5
- Produkt zostanie wysłany w sposób wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia, w terminie wskazanym w opisie Produktu.
- W sytuacji, gdy zamówione Produkty mają różny termin dostawy – terminem obowiązującym jest najdłuższy z podanych terminów. Klient ma jednak prawo zażądać wysłania Produktów częściami poprzez wysłanie wiadomości email do Sprzedawcy na adres: kontakt.mamaodgadania@gmail.com
- Termin dostawy liczony jest od dnia uznania wpłaty dokonanej na rachunku bankowym Sprzedawcy przez Klienta.
- Prawo odstąpienia od umowy
- Klient ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w ciągu 14 dni od otrzymania towaru bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed upływem terminu, w formie elektronicznej na adres email kontakt.mamaodgadania@gmail.com lub pisemnie na adres ul. Kraszewskiego 69E, 39-220 Pilzno
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W sytuacji odstąpienia Umowy zawartej na odległość uważa się ją za niezawartą
- Zwrot płatności następuje w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta, wszystkie dokonane przez niego płatności za wyjątkiem kosztów dostawy.
- Zwrot płatności będzie dokonany przy użyciu takich samych metod jakie Klient wybrał podczas składania Zamówienia, chyba, że Strony postanowią inaczej.
- Sprzedający ma prawo wstrzymać zwrot płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem (lub dowodu nadania).
- Klient ma 14 dni na odesłanie Produktu na adres Sprzedawcy, licząc od dnia odstąpienia od Umowy.
- Klient ponosi koszty zwrotu Produktu.
- Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości
- o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta.
5. Zwrot Produktu może nastąpić na adres wymieniony w pkt 10.2 Regulaminu.
11. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych zbieranych od Klientów w ramach sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane są przetwarzane w celu realizacji zamówienia i nie są udostępniane podmiotom trzecim.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Klientów przez Administratora określone zostały w dokumencie Polityka Prywatności, dostępnym na stronie internetowej Sklepu.
12. Gwarancja oraz rękojmia za wady
- Oferowane Produkty są nowe. Za zgodność Produktu z umową odpowiada Sprzedawca.
- Klient ma prawo złożyć reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email: kontakt.mamaodgadania@gmail.com
- Wiadomość dotycząca reklamacji powinna zawierać opis wady oraz w miarę możliwości jej zdjęcie.
- Sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji z tytułu niezgodności od daty jej otrzymania. Brak odpowiedzi w terminie 14 dniu jest równoznaczne z uznaniem roszczenia Klienta.
- W przypadku niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży Klient może żądać wymiany lub naprawy zakupionego towaru. Sposób doprowadzenia Produktu do zgodności z umową jest, w zależności od rodzaju wady, wybierany przez Sprzedawcę. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Koszty doprowadzenia Produktu do zgodności z umową, w przypadku uzasadnionych roszczeń, ponosi Sprzedawca.
- Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy w określonych przypadkach:
- Odmowa Sprzedawcy doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
- Sprzedawca nie wywiązał się z obowiązku doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
- brak zgodności Produktu z umową występuje pomimo prób Sprzedawcy doprowadzenia go do zgodności z umową.
- Występuje istotny brak zgodności Produktu z umową, będący podstawą do obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z możliwości wymiany Produktu na nowy lub jego naprawy;
- Doprowadzenia Produktu do zgodności z umową nie zostało dokonane w rozsądnym czasie i/lub wywołało nadmierne niedogodności dla Kupującego.
- Reklamacje
- Klient może składać reklamacje dotyczące produktów zakupionych w sklepie internetowym.
- Reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa). Do zadań punktu należy między innymi: udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, które posiada Konsument to:
- Uprawnienie do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
- Uprawnienie do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Uprawnienie do zwrócenia się o uzyskanie bezpłatnej pomocy do: powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której celów statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Federacja Konsumentów, Europejskie Centrum Konsumenckie)
- Newsletter
- Sprzedawca świadczy usługę Newsletteru poprzez stronę internetową Sklepu.
- Usługa jest darmowa i polega na informowaniu Klienta o aktualnych promocjach, nowościach i Produktach.
- Usługa świadczona jest za pośrednictwem poczty elektronicznej, informacje wysyłane są na adres email podany przez Klienta.
- Usługa Newsletteru jest dobrowolna, Klient może z niej skorzystać podając swój adres email w zakładce „Newsletter”. Jest to równoznaczne z wyrażeniem zgody na przekazywanie Klientowi informacji handlowych przez Sprzedawcę.
- Rezygnacja z usługi jest możliwa w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości dotyczącej rezygnacji na adres email: newsletter@mamaodgadania.pl
- Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane między Klientem a Sprzedawcą są w języku polskim
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn: zmiany prawa, sposobów płatności, sposobów dostaw – w zakresie w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień Regulaminu.
- Klienci zostaną powiadomieni o każdej zmianie Regulaminu niezwłocznie, poprzez wiadomość wysłaną pocztą elektroniczną na adres email podany w Formularzu rejestracji.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.